pokemon wervingscampagne
Werven met Pokémon: is dat wat?

Werven met Pokémon: is dat wat?

Op maandag 11 juli barstte ook bij INTO de Pokémon-gekte los. Ik zag heel veel collega’s in de pauze met hun mobiel de wijk in trekken om Pokémon te vangen. Massaal en (bijna) zonder gêne liepen ze virtuele Pokémon te vangen in de echte wereld.

Na een avond met het spel rond te hebben gelopen in het altijd pittoreske IJsselstein snapte ik het beter. Overal waren gezellige groepjes mensen te vinden om de digitale beestjes te verzamelen. Voornamelijk volwassenen! Bij mij begon er een plan te ontstaan. En terwijl eerste persoon werd ontslagen vanwege het spelletje besloot ik er mee te gaan werven.

Vier dagen later hebben we met INTO een Pokémon event georganiseerd bij het stadion van onze partner NAC waarbij de ‘lure’ (een soort digitale lokstof voor Pokémon) werd aangezet en er branding voor INTO als werkgever was. De doelstelling was om INTO onder de aandacht te brengen als innovatieve werkgever die snel inspeelt op nieuwe mogelijkheden. En dat is gelukt!

Wat een aandacht!

14 juli is onze campagne gestart en na 2 weken ben ik het resultaat gaan evalueren. Wat doet zo’n Pokémon campagne nu? Wat betekent het voor je werving? Heeft het ook resultaten op PR-gebied?

Met onze aankondiging van het event hebben we op Facebook een bereik gehad van meer dan 30.000 mensen en 723 reacties, likes en deelacties. Op het event zijn uiteindelijk rond de 300 deelnemers afgekomen. Door vervolgens na het event te adverteren met onze aftermovie hebben nog eens 13.000 mensen bereikt waarvan er 7.000 de video hebben bekeken.

En verder?

Ook op de eigen site is het resultaat van de campagne zichtbaar. Het aantal bezoekers van de vacaturepagina’s is met meer dan 95%  gestegen en ze bleven gemiddeld maar liefst 50 seconden langer op de website. De eerste concrete sollicitaties zijn ook al binnen.

Naast het succes op het gebied van werving en social media  zijn er ook 2 vlogs (met in totaal 3.000 weergaves) verschenen en 2 artikelen geplaatst door lokale media.
Al met al hebben we veel lokale aandacht gehad voor een relatief lage investering.

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*